Zabawa z angielskim                



20 minut interaktywnego przedstawienia

 

 

Pojawiam się jak aktor na scenie, z pudełkiem pełnym rekwizytów ;-)

Witam się z dziećmi ‘Hello’, za każdym razem tą samą piosenką ‘How are you today?’. Maleńkie kciuki wędrują do góry stykając się razem ‘I’m fine!’.

Większość przyjmuje zaproszenie do wspólnej zabawy, próbując śpiewać ze mną i wykonywać te same ruchy, gesty, miny.

Inne pozostając obserwatorami, przyglądają się z zaciekawieniem, mają do tego prawo, nawet jeśli nie powtarzają to przecież słyszą i zapamiętują.

Są biernymi uczestnikami zajęć. Na razie. Potrzebują więcej czasu by nabrać ufności, nigdy nie pozostają niezauważone, stale przeze mnie zachęcane same podejmą decyzję,

kiedy wypowiedzą pierwsze słowo, w którym momencie dołączą do grupy i zaśpiewają piosenkę czy powtórzą rymowankę, którą przecież dobrze znają bo niejednokrotnie słyszały ją podczas zajęć.

Stały element początku spotkania sprawia, że maluchy czują się bezpiecznie, za każdym razem do repertuaru dodaję kolejny element.

Odwzorowując, krok po kroku, kolejną sekwencję (piosenka + wyliczanka + zaklęcie + zabawa ruchowa itd.) dzieci zapamiętują lepiej, trwalej,

czują się pewniej i z niecierpliwością czekają na nową odsłonę.

Kurtyna w górę! Co tym razem? Co ukrywam w magicznym pudełku?

Po chwili wszystko się wyjaśnia. Można przytulić nowego pluszaka, powtarzając jego angielską nazwę, albo przymierzyć maskę słonia/an elephant, który jest duży/big

i śmieszny/funny ale też bardzo uprzejmy/polite, bo zaprasza do zabawy inne dziecko, przekazując mu maskę.

A wszystko to przy muzyce, tańcząc i śpiewając angielską piosenkę. Niepostrzeżenie powtarzamy ją już kolejny raz i jeszcze nam się nie znudziła, bo przecież wciąż się bawimy!

Ustawieni jedno za drugim tworzymy długiego węża/a long snake, który pełznie powoli, rozśpiewany ‘Walking, walking’, a następnie podskakuje ‘Hop, hop ,hop’.

No, teraz to się rozbrykał, tak biegnie ‘running, running’, że musimy uważać by się nie rozerwał, i wreszcie- uff.. ‘Now ,let’s stop’- można odpocząć.

Nagle, na czyjejś głowie ląduje magiczny kapelusz/ a magic hat. Ale z niego czarodziej, ciekawe, co wyczaruje? A cat?- Miow, miow!

A dog?- Woof, woof! A tu jakieś obrazki.

Co na nich jest? What’s this? Lalka/a doll, klocek/a blocki miś/a teddy bear. Zamykamy oczy - Close your eyes!  What’s gone? - Czego nie ma? A block? Yes! Zakryłam klocek, zagadka rozwiązana.

Ależ te dzieciaki bystre! I mówią po angielsku ;-)


    Na angielski nigdy nie jest za wcześnie      

 Język angielski poznawać mogą nawet najmłodsi, poprzez uczestnictwo w zabawach, słuchanie i śpiewanie piosenek oraz oglądanie materiału aktywizującego.

Dzięki różnorodnym aktywnościom, mając do dyspozycji bogaty komplet materiałów, dziecko osłuchuje się z brzmieniem języka oraz poznaje proste zwroty i słówka.

 ♦  Połączenie wrodzonej aktywności ruchowej z poznawaniem języka

Przyswajanie języka odbywa się w sposób naturalny poprzez zabawę. Maluch poznaje znaczenie dźwięków, przypisuje obraz konkretnemu brzmieniu-wyrazowi.

Poprzez osłuchanie rozumie komunikaty wysyłane mu po angielsku, zaczyna wplatać w wypowiedzi pojedyńcze słowa, proste zdania. Często słyszane polecenia zapadają w pamięć.

Rymowanki, piosenki, rytmizowanie tekstu z elementem ruchu, zabawną mimiką, skłaniają dzieci do mówienia po angielsku.

  ♦   Gwarancja postępu  

Odpowiednie zróżnicowanie metod i technik wpływa na dynamikę zajęć, uatrakcyjnia każdą lekcję, chroniąc przed monotonią, a tym samym skłania maluszka do utrzymania uwagi na dłużej.

Każdy fragment lekcji jest zaskoczeniem, sprawiając, że przekazywana informacja nie jest obciążająca. Dużo ruchu, muzyki, rymu, rytmu, atrakcyjne rekwizyty dostarczają wiele radości, trafiając do wrażliwości i wyobraźni dziecka.

Wzrost kreatywności, zapamiętywania, poprawa koncentracji, stymulacja rozwoju to dodatkowe korzyści z udziału w zajęciach.

 ♦   Zapewnienie przyjaznej i bezpiecznej atmosfery zajęć 

Miła, serdeczna atmosfera, duża dawka humoru wyzwala u dzieci pozytywną energię, sprzyja aktywności językowej ale i przełamuje bariery, pokonując nieśmiałość czy eliminując kłopoty z adaptacją do pewnych sytuacji.

   Małymi kroczkami do celu ‘ step by step

Zajęcia umożliwiają najmłodszym stawianie pierwszych kroków w komunikacji w j. angielskim poprzez:

- inicjowanie sytuacji sprzyjających komunikowaniu się ,wykorzystując naturalną potrzebę ruchu dzieci i chęć poznania poprzez zabawę,

- mówienie prostym językiem z dużą ilością powtórzeń tak, jak rodzice mówią do dzieci ucząc je języka ojczystego,

- ułatwianie zapamiętywania słów i zwrotów przy pomocy kojarzenia ich z ruchem i muzyką, obrazkiem, zabawką, sytuacją,

- angażowanie do odgrywania ról w scenkach.

Te kilka kroków sprawia, że maluch nie będzie miał w przyszłości kłopotów z nauką angielskiego i polubi języki obce, co ułatwi mu start w przedszkolu i szkole.                              

    

                                                      kontakt  : tel. 664 957 554                                         

e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.funhouselodz.pl 

 www.facebook.com/funhouselodz

Prowadząca zajęcia: Beata Boczkowska-Zemła

    nauczycielka z 25-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi najmłodszymi 2-3 letnimi, 

      przedszkolnymi oraz w wieku szkolnym,

       prowadząca autorskie kursy języka angielskiego, organizowane w placówkach powszechnych

      oraz prywatnie w FUNHOUSE, na ul. Urzędniczej 20b - kontynuacja nauki , korepetycje, spotkania

      z angielskim dla maluchów w małych grupach, kursy dla dzieci 2-12 lat, warsztaty kulinarne z

      angielskim, wakacyjne warsztaty tematyczne z jęz. angielskim;

     z wykształceniem pedagogicznym i filologicznym

      ( mgr, pedagogika w zakresie wychowania przedszkolnego - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w

      Częstochowie oraz język angielski - Uniwersytet Wrocławski, NKJO Łódź),

    organizatorka konkursów językowych , przedstawień teatralnych w języku angielskim dla dzieci,  

      animatorka imprez okolicznościowych dla dzieci : Halloween Party, Pyjamas Party, Green Day.

      Kontakt e-mail umożliwia współpracę z rodzicami dzieci w celu wspierania ich rozwoju, postępów

     w nauce poprzez dostęp do materiałów edukacyjnych, wykorzystywanych podczas zajęć oraz

     licznych propozycji do użytku domowego wspomagających efekty wspólnych działań,

     wzmacniających zainteresowanie dzieci.